نهنگ ها چگونه تنفس می کنند؟...

RSS

دانشمند کوچولو

چهار شنبه 3 دی 1393

نهنگ ها چگونه تنفس می کنند؟...

نهنگ ها از لحاظ تعداد دفعات بسیار کمتر از پستانداران زمینی نفس می کشند و قادرند نفس خود را در زیر آب برای مدت زمان طولانی تری حبس کنند.هرچند اندازه ی شش های این حیوان بزرگ تر از شش حیوان هم اندازه ی خود روی زمین نیست،نهنگ عمیق تر و در حجمی انبوه تر نفس می کشد و اکسیژن بیشتری از هوای بلعیده شده را از بدن خارج می کند.به عکس خوک دریایی که پیش از شیرجه زدن به درون آب ،بازدم می کند،شش نهنگ بسیار گسترده تر است.بینی نهنگ از لحاظ خروج بازدم بسیار پیشرفته است و  در بالای آن، سوراخی برای فوران هوا به بالا قرار دارد.

این سوراخ پرتاب،دارای عصب های ویژه ای در زیر پوستش می باشد که در برابر تغییر وضع آب و هوا بسیار حساس است. نهنگ در خارج از آب  اغلب  چند بار و چنان سریع دم و بازدم می کند که چند ثانیه بیشتر طول نمی کشد.این سوراخ (نوعی بینی) پرتاب، هنگام شنای حیوان در زیر آب خود به خود بسته می شود.هنگامی که نهنگ به سطح آب آمده و بازدم می کند،جهش فواره ای از آب به سمت هوا در بالای سرش دیده می شود.

منبع: به من بگو از همه چیز-ترجمه: قاسم قالیباف


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: جانوران، ،



نوشته شده توسط فائزه در ساعت 16:32

سلاااااااااااااااااام....به وبلاگ من خوش اومدید... من از اینکه اطلاعاتم رو در اختیار شما قرار میدم خیلی خوشحالم... نظر هم یادتون نره.. کپی هم فقط با ذکر منبع...ممنون!!!!
ایمیل مدیر :


♥مچاله های مغز♥
دختر نوجوان
Virus_32
همه چی دانلود-یه دنیا دانلود
www.u.me.loxblog.com
ردیاب ماشین
جلوپنجره اریو
اریو زوتی z300
جلو پنجره ایکس 60

آبی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانشمند کوچولو و آدرس daneshmandkochak.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.:: Design Theme By : wWw.Theme-Designer.Com ::.